torsdag 21 februari 2013

varning för tår

Fy vad jag ogillar fötter. Dom är så äckliga och fula. Speciellt mina för dom sitter på mig, det är alldeles för nära. Ok, det kan finnas en och annan skaplig fot, en gång när jag var ca 16 år kände jag en tjej som hade fötter jag inte fick fekala kräkningar av att se. Hon hade små och runda fötter, dom såg nästan ut som bebisfötter och bebisfötter får en inte tycka illa om för dom sitter på bebisar och bebisar är oskyldiga små varelser och därför är dom söta.

Mina fötter är långa och beniga, taniga och krokiga, förutom lilltån- den är bara benig och krokig, jättekrokig, den är som en torr, hård, blek snigel utan skal som har korvat ihop sig i sig själv. Sa jag att den inte hade skal? Den har inte ett skal men den har en konstant förhårdnad på sig. Urk.

Jag tar inte hand om mina fötter. Jag gör nästan ingenting för att mina fötter ska må bra förutom två saker:

1. Jag filar fötterna ca 2 gånger per år, detta för att jag ska slippa köpa nya skor i en storlek större eftersom mina torra, hårda hälar och trampdynor växer så enormt.

2. Jag pillar bort tånaglarna. Jag river av dom. Detta för att jag vill undvika långa häxtånaglar.

Häromdagen slog jag långfinger-tån i tröskeln. Jättehårt. AJ!!! Jag svor ut i rummet och kröp ihop på golvet som min lilltå.                Här är den, lite blodig, svullen och röd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar