onsdag 27 februari 2013

the tekniska geniet gör revival


Som ni vet är jag en väldigt populär mediaprofil i dagens Sverige och har ju länge valt att varit anonym här på bloggen. Jag har gjort vad som krävts av mig, jag har krypterat, filtrerat, magasinerat och dolt personlig information om mig själv till den grad att det är stört omöjligt att ta reda på vem jag är på riktigt. Inte ens en jättesuperhacker skulle kunna lista ut det.
Det är rätt smart av mig faktiskt att göra så här. Skapa en hemlig hype om mig själv. Nästan som ett konstprojekt.

 En av mina all-time-favorit-våta-dröm-om-mig-själv är att vara "den mystiska kvinnan i hörnet". En sån där kvinna med klackskor och svart liten klänning och strumpbyxor med söm på baksidan, cigarettmunstycke och röda läppar. Tänk er en rökig bar, en bardisk av mahogny, ett litet dansgolv. Det är stimmigt där inne, folk gapar och skriker och skrattar och har sig. Men vänta, vad är det för en skugga där längst inne i hörnet? Jo, det är jag, jag sitter inte där för att jag är blyg och osäker och obekväm utan för att jag är cool och tuff och obrydd om att umgås med folk som inte förtjänar att umgås med mig. Jättehäftig. Det krävs mod av den som vågar gå fram till mig minsann. Och om vi börjar prata så har jag en mörk röst och så pratar jag eftertänksamt och...och smart.
En sån kvinna, ni fattar. Och ni må tro att jag har försökt vara en sån kvinna. Oj oj oj , jag har satt mig i hörn, jag har klätt mig i klänning, jag har ett cigarettmunstycke men mitt problem är att jag blir så himla uttråkad av att sitta o va tyst.  MEN NU!!! Nu har jag blivit en sån kvinna, här på bloggen. Jag har grace, jag är mystisk, jag är intelligent, jag är smart, jag är klok. Läsaren av bloggen får en känsla av att jag kanske är lönnmördare/detektiv, just för att jag är så himla hemlig.
MOhahahaHAHa

I alla fall så ska jag nu försöka lära mig mer om internet för att fler folk ska börja läsa denna blogg så att  fler kan undra vem jag är. Jag vill bli den mystiska kvinnan i hörnet med hela svenska folket!! Som en superhjälte som räddar folk från ondska genom att skriva i en blogg.

Så uppgift 1 är att lära mig hur man skriver in sökord i bloggen så att olika inlägg blir googlebara...jag tror det är därför man ska göra det. Tex så skulle detta inlägg kunna ha sökord som: mystisk kvinna, våta dröm, blyg, grace, röda läppar.

Uppgift 2 är att lära mig vad haschtagg är. Jag har förstått att det har nåt med att länka att göra. Jag borde kunna göra det på bloggen? Jag vet att det är en sån här fyrkant #, eller?

Nu har jag inte tid att skriva mer, jag ska leta upp funktionen "sökord".  Är det det som är "etiketter"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar