söndag 16 september 2012

nåt annat forst.

jag jobbar ju med mitt projekt "nåt annat" och eftersom jag inte har några läsare här så kan jag använda bloggen som loggbok för projektet.
Här kommer lite uppdatering angående mitt projekt. Förresten, det här är projektet:

Nåt annat.
vill samla ihop folk inom olika yrken som vill jobba kreativt ihop.


Varje projekt baseras på en unik konstellation av människor som utifrån sina deltagare sätter upp ett eget mål, syfte och arbetsmetod.
Varje projekt bör vara ickehierarkiskt styrt. Men varje grupp bestämmer vad detta innebär.
Varje projekts arbetsmetod dokumenteras för att kunna fungera som underlag för normbrytande arbetsmetodutveckling inom kulturbranschen.

Ja, proffsigt va. Jag ska alltså skriva en metodhandbok hade jag tänkt. eller en inpirationsbok kanske. Jag tänkte inte komma på en ny metod, jag tänkte bara säga "så här kan en göra, eller så här, eller så här, gör vad som passar just Dig bäst".

I torsdags träffade jag Mikaela och planerade dokumentärfilmen. Det gick bra. I fredags och idag och lite igår sitter jag med ansökningar. Jag blir stressad av att söka stipendier, det är lite roligt när jag kommer in i det, men det är så trist att tänka att jag inte är så bra på det och kommer kankse inte få några pengar, jag vill ha pengar, jag vill ha lön för mitt arbete och så vill jag att andra inblandade ska få lön för sitt arbete. Jag vill inte jobba gratis i egna projekt. Det är ju bra projekt ju, jag är ju smart o erfaren o så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar