onsdag 4 juli 2012

Kon-Tiki

En av mina favoritböcker som barn var Kon-Tiki. Den där boken om Thor Heyerdahl och ett gäng andra norskar och en svensk som hette Bengt som åker på en flotte över Stilla Havet. Från Peru till Söderhavsöarna som t.ex. Tahiti. Den var så himla bra för han (Thor) skrev om alla möjliga spännande havsdjur som dom såg, åt eller umgicks med och det fascinerade mig. Nu har jag hittat den boken i bokhyllan i lägenheten som jag bor i, i Östersund. Jag har börjat läsa om den och ÅÅh vad bra den är! Dessutom är den Lättläst så den är väldigt lätt att läsa. Ungefär som en lättare ungdomsbok. Ungefär som en svår barnbok.

Hittills har dom träffat orm-makrill, guld-makrill, val-haj och flygfiskar. Ja och massa vanliga djur också som haj och val och fisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar