lördag 21 juli 2012

jag ber om ursäkt

ni kanske undrar varför jag aldrig skriver. Var har hon tagit vägen, undrar ni? Var är hon vår kreativa idéspruta till bloggare?

Jag är här. I Östersund som vanligt. Jobbar och lider, hjärtat mitt kvider, myggbetten svider etc etc.

Nu kanske ni tänker att jag inte gör någonting mer än att jobba och ha tråkigt. Då har ni rätt. Förutom att jag har festat med vikingar, upptäckt naturens skönhet och har börjat träna. Häromdagen hoppade jag 26 dubbelhopp på raken. Med ett hopprep alltså. Mitt rekord är 64 dubbelhopp på raken. Året var ca 1989.
Jag vill inte lägga orden i mun på er men; "det måste vara världsrekord" säger ni. Nej, världsrekordet tog Malin Engdahl, min gamla vän och ständiga tävlingsfiende. Hon hoppade 65. Jag är inte bitter alls. Nej,då. inte alls. Men i år ska jag klå henne, i år ska jag äntligen klå henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar