onsdag 16 november 2011

ulf löfgren och miljöboven

igår var jag på en ulf löfgren utställning med lillS. Den var bra.
 Löfgrens hemsida
Innan det var vi på Kulturhuset och tittade på en kortfilm om fanzines.
Mellan dessa två händelser åt vi sushi. S tar aldrig ägg på sin sushi, det är smart. Mitt ägg var brunaktigt. Allt var lite brunaktigt på ett sunkigt sätt förutom tofun som ska vara brun och var det oxå. Men det var gott. Och så fick vi kimchi till. mums.

Idag gick jag och slängde återvinningen. Färgat glas, ofärgat glas, metall, papp...men va? Jag slängde pappen i den gröna bubblan för Papp sen gick jag bort till den gröna bubblan för Plast, men där stod det Papp, jag gick tillbaka till den gröna bubblan för Papp och såg mitt ödesdigra misstag: Mina morgontrötta ögon hade läst fel. Jag hade alltså slängt en papperspåse med pappkartonger av olika slag i Plast-bubblan. Jag kunde inte gräva upp det. Hade ingen penna med mig heller, annars hade jag kunnat skriva en lapp till återvinnings-lastbils-personalen och förklara mig. Ingen penna, ingen lapp.
 Jag är en miljöbov.

2 kommentarer:

  1. Det gör nog inget. Jag tror att de räknar med ett visst mått av felslängningar och sorterar nog lite innan de smälter ner grejerna eller vad de nu gör med dem.

    SvaraRadera
  2. om du klickar på mitt namn kommer du till en gammal blogg. var inne där nu. det är en del rätt fina grejer där.

    SvaraRadera