lördag 12 november 2011

Ensam

Det är meningen att jag ska kunna vara mig själv här. Men det är inte så roligt att vara sig själv när ingen ser. Jag vill bli bekräftad. Kalina säger ibland att hon vill ha fler läsare på sin blogg. Jag börjar förstå henne. Jag kanske ska öppna bloggen för alla att läsa? Men då faller grejen med att lägga upp texter som jag inte vill att vem som helst ska se. Tänk om nån TAR en av mina texter-för dom är så himla bra- och kanske publicerar i en bok som den personen skriver och så får Hen (jag är politiskt korrekt och kallar personen Hen)  hela äran. Och hela världen skulle säga "bravo bravo" "vilken text" "det bästa som någonsin skrivits" osv. Och då skulle jag sitta här och känna mig snopen.

Fast då skulle jag kunna stämma den personen. Jag skulle kunna skada den personen fysiskt. 

Detta tål att tänkas på. Hemlig eller Icke Hemlig blogg, det är frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar