måndag 31 mars 2014

Storuman

I dag spelade vi föreställning i Tärnaby sen fick vi lunch och kaffe och bulle av Lars i Tärnaby.
I Tärnaby gick alla klockor fel. Det var mysko. ALLA klockor jag såg i Tärnaby gick helt kokobängt fel. Det måste varit nåt utomjordiskt.
Nu är vi i alla fall i Storuman. I morgon spelar vi här.

                                                            Vi bor på Hotell Luspen.

Här är utsikten från mitt fönster
Vi skulle gå och äta på 1 av 2 restauranger som vi hittat på internet. Det var Kitas krog som är Storumans dyraste och bästa restauranger enligt utsago. Dom skulle servera både pizza, pasta, thai, nudelrätter och friterat…                                                                         Men det var stängt.

Vi gick istället till restaurang 3an. Dom hade inte så mycket vegetariskt förutom en pizza eller en grekisk sallad och eftersom det är typ det jag har ätit denna resa så bad jag om potatismos och kanske sallad och lite gott. Jag fick pulvermos och grönsallad med majs och road island-dressing. Det var sådär gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar