torsdag 13 februari 2014

humoristen

Om och om igen bestämmer jag mig för att bara vara rolig på bloggen. Men så bryter jag min regel och så blir jag allvarlig, politiskt eller bara rent av tråkig och informativ.
Idag är en sådan dag. Men misströsta icke! Denna dagen är nämligen dagen då jag överlämnar humorn åt någon annan. Nämligen författaren Tomas Kindenberg. För några år sedan köpte jag hans "Kan du inte bara vara pinsamt tyst", sedan dess har det varit världens bästa bok - på alla sätt. (det är exakt en sån bok jag vill skriva, jag vill skriva just den boken, jag vill vara den boken, jag vill vara tomas, jag är tomas? Okej, sidospår: jag har en tendens att tro att jag är olika människor, kanske är det en flykt från mig själv, ett identitetsökande eller bara hybris, nedan kommer en lista på länkar till denna blogg där jag jämför mig eller hävdar att jag är andra än mig själv.)
Så, i dag, medan jag ligger hemma och är sjuk, så har jag köpt min första E-bok!! Och det är inte vilken E-bok som helst utan Tomas Kindenbergs andra bok: "Humoristen".
Hur kul låter inte det?!
Nu ska jag läsa den.

Visste ni förresten att Tomas är bibliotekarie? Jag har läst det på webben. Det är ju jättesmart, då kan han ju placera ut sina egna böcker på väld valda ställen på biblioteket, i marknadsföringssyfte. Ja, alltså med tanke på det jag skrev om häromdagen.
inte bara rolig, den är snygg också.



http://minhemligablogg.blogspot.se/2013/03/jag-ar-quasimalda.html
http://minhemligablogg.blogspot.se/2013/03/om-mitt-namn-var-riccardo-cocciante.html
http://minhemligablogg.blogspot.se/2013/03/jesus-och-mimbilen.html

nu orkar jag inte länka mer, jag vill hellre läsa min nya bok.

mvh Tomas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar