måndag 27 maj 2013

i dag ska jag övningsköra

"Hur går det med körkortet Grude? Varför hetsade du oss att ge dig våra pengar men sen sa du aldrig vart vi skulle sätta in pengarna? Har du börjat köra bil än? Vad händer, berätta!"

Ja, kära vänner, kollegor och bloggfans, jag ska berätta:
Jag blev nervös...alltså det är inte så lätt att be folk om pengar, så sålänge jag gjorde min roliga körkortskampanj med "glimten i ögat" så gick det bra,  jag kände att jag gjorde nåt kul av mitt tiggande.  Jag sitter inte på gatan och sträcker fram min hand och ber om mat, NEJ, jag gör en liten film och ber om hjälp till körkort OCH jag lovar även att ge er skjuts med en bil när jag tagit mitt körkort! Japp, det lovar jag. En kan säga att vi gör en liten byteshandel......men nu när det är dags att inkassera pengarna...då blir jag lite osäker...kan jag göra så här...litar ni på mig? Litar ni på mig?

"JAAAAA" (imaginär publik)

Ok, då kör vi!!

mitt kontonummer är: (det är hemligt men jag meddelar på facebook)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar