lördag 16 juni 2012

känd från norr


en gång när jag sökte ett skådisjobb så fick jag göra en audition: Den gick ut på att jag skulle improvisera med en osynlig person och låtsas att vi var ihop. Jag "kom hem" och var glad och kärleksfull, sen skulle jag se att "nåt var fel" och sen skulle jag reagera på att den imaginära personen/min kille berättade att han varit otrogen och fått hiv och förmodligen smittat mig...

Det är den konstigaste auditionen jag gått på. Eller förresten jag tror jag har gjort värre..den där gången jag kom på casting som arabisk prinsessa i den svenska vikingafilmen där alla skulle prata engelska eftersom den skulle bli internationellt gångbar. Just det, det var ju samtidigt som jag sökte den svenska komediserien där alla skulle prata engelska för att den skulle bli internationellt gångbar.

förresten så är jag känd:

http://sverigesradio.se/sida/ljud/3986571

http://op.se/kulturnoje/kulturartiklar/1.4807566--fem-myror-ar-fler-an-fyra-elefanter-far-premiar-i-ny-skepnad-pa-jamtli
det är jag som är grundemo...det är mitt alias.

1 kommentar: